Workshops

Udvikling af buyer personas og digital marketing strategi med fokus på inbound marketing

Som led i udviklingen af jeres website og digital marketing strategi er det vigtig at blive endnu klogere på jeres kunder. Her er jeres buyer personas af rigtig stor vigtighed. Ikke kun hvordan de agerer som professionelle men også hvordan de er som privatpersoner. Herfra kan I udvikle den gode content som er altafgørende for at tiltrække de besøgende som I gerne vil have som jeres fremtidige kunder.

 

Så al udvikling af website og digital marketing strategi bør starte med en nærmere definition af jeres buyer personas. Her tilbyder Propellos at hjælpe jer ved at afholde en workshop, som kan bringe jer videre. Udover workshop i buyer persona tilbyder vi også workshops i redesign af hjemmeside, digital marketing strategi og Mailchimp nyhedsbreve.

FÅ FAT I DE KUNDER DU GERNE VIL ARBEJDE FOR – OG MED

Du er klar over, at der er nogle kunder, der bare er mere interessante end andre. De presser dig ikke på prisen, da de er klar over, hvilken værdi du og dit produkt tilfører deres virksomhed. Kommunikationen med denne kunde er også rigtig god gennem hele processen, og de går ikke af vejen for at fortælle andre, om hvor tilfredse de er med jer som leverandør. Hvad nu hvis du kunne fylde hele din pipeline med denne slags potentielle kunder? Dine sælgere og din chef ville helt sikkert blive rigtig glade – også for dig. Dette er faktisk muligt, hvis du udvikler godt content og målretter det mod de rigtige personer. Med andre ord – du har brug for at vide, hvem dine buyer personas er.

DU FÅR STYR PÅ:

  • At forstå hvordan jeres buyer personas passer ind i jeres inbound marketing strategi, og hvorfor du har brug for dem
  • Sikre dig at jeres kommunikation og positionering er målrettet mod de kunders behov, som I meget gerne vil tiltrække
  • Blive klogere på hvordan og hvorfor jeres website content, blogs og social media posts bliver bedre, så det passer til, hvad jeres buyer personas leder efter
  • Blive sikker på at din markedsføring stemmer overens med virksomhedens strategier og positionering

BUYER PERSONA WORKSHOP

3 timers workshop vil blive afholdt på jeres adresse eller hos os. Agendaen for workshoppen vil være:

  • Introduktion til buyer personas
  • Udvikling af buyer personas
  • Konklusioner og evt. næste skridt

har i Defineret jeres digitale marketing strategi?

En digital marketing strategi er altafgørende for din virksomheds succes. Det er der efterhånden mange eksempler på, hvor virksomheder er blevet overhalet indenom af konkurrenter med en digital forståelse.

På vores workshops hjælper vi med at kortlægge de digitale muligheder for jeres virksomhed. I kommer hjem med inspiration og konkrete værktøjer til at komme videre med jeres digitale marketingstrategi. Workshoppen tager udgangspunkt i jeres unikke situation og tilrettelægges derfor individuel

DU FÅR STYR PÅ:

  • Indsigt i den digitale verden og dens præmisser
  • Gennemgang af praktisk model til udarbejdelse af jeres digitale marketingstrategi
  • Jeres situation og udfordringer i den digitale verden
  • Kortlægning af styrker og svagheder – muligheder og trusler
  • Definition af jeres Buyer Personas i forhold til brugerrejsen
  • Konkrete råd til jeres digitale marketingstrategi, og forslag til strategisk roadmap

DIGITAL MARKETING STRATEGI WORKSHOP

5 timers workshop vil blive afholdt på jeres adresse eller hos os.

REDESIGN AF HJEMMESIDE WORKSHOP

Hvad skal du gøre for at komme bedst muligt i gang med processen? Bestil en workshop hos Propellos.

Når vi har møder med nye kunder, er der som regel fokus på spørgsmålet om hvornår det nye website kan komme i luften – og selvfølgelig om hvor meget det kommer til at koste. Der er dog flere relevante ting du bør kigge på inden I går ind i en proces af redesign, af jeres hjemmeside. Der er nemlig mange ”gemte” muligheder i selve processen, som vil gavne løsningen på længere sigt. Der er mulighed for at afholde en workshop hvor vi kommer med input og vi facilliterer startprocessen.

DU FÅR STYR PÅ:

  • Gennemgang af jeres eksisterende hjemmeside (vi laver en rapport inden)
  • Gennemgang af de primære konkurrenters hjemmesider
  • Ønsker og mål til nyt website – samlet i en ”backlog”
  • User stories (for relevante buyer personas)

REDESIGN AF HJEMMESIDE WORKSHOP

Output kan bruges direkte til brief af webdesign og som krav til den tekniske platform som hjemmesiden skal bygges på.

Ca. 3 timers workshop – vil blive afholdt på jeres adresse, hos os eller over nettet.

bliv god til mailchimp nyhedsbreve

Nyhedsbreve er et effektivt redskab til at sikre jeres firma en “top of mind” position hos kunderne. Regelmæssige udsendelser af nyhedsbreve støtter salgsarbejdet og sørger for at I ikke bliver glemt når købsbehovet opstår. Samtidig er kontaktprisen meget lav og det brugervenlige online system, Mailchimp, som vi har arbejdet med gennem mange år, giver jer alle mulighederne.

En workshop i Mailchimp vil blive nøje planlagt efter jeres behov og ambitionsniveau, men vil som udgangspunkt indeholde følgende områder:

Du får styr på:

  • Generelt om nyhedsbreve
  • Gennemgang af Mailchimp
  • Opret kampagne
  • Lister
  • Måling af nyhedsbreve
  • A/B testing
  • Hvordan får vi permissions?
  • Tips & gode råd til nyhedsbreve

MAILCHIMP WORKSHOP

Bliv bedre til at udnytte mulighederne i Mailchimp med en skræddersyet workshop til jeres organisation

Ca. 4 timer workshop