Marketing Automation og Constant Contact (SharpSpring)

Marketing Automation er både en software og en tankegang, der kan automatisere og effektivisere en lang række af dine daglige aktiviteter inden for marketing og salg. Det kan ganske enkelt hjælpe med at skaffe jer flere leads, konvertere dem til kunder og optimere jeres ROI.

 

Hvad er målet med marketing automation?

Marketing automation giver virksomhederne mulighed for at automatisere en lang række af de opgaver, der ellers ofte skal gentages manuelt, såsom udsendelse af e-mails, vedligeholdelse af sociale media, tracking på websitet og en masse andre marketingaktiviteter. Marketing automation er i princippet med til at samle nogle af de vigtigste aktiviteter, som en moderne marketing- og salgsafdeling skal have styr på i dag.

Hvilke værktøjer vil der være i et marketing automation system?

Der findes en lang række forskellige marketing automation-systemer på markedet, der hver især adskiller sig ud fra både omfang af funktioner og investeringen. Tankegangen er principielt den samme, men det kan være stor forskel fra system til system. Propellos er certificeret Constant Contact (SharpSpring)-partner i Danmark, så det er også et af de primære systemer, som vi selv anvender, når vi skal hjælpe vores kunder med marketing automation og inbound marketing. Constant Contact (SharpSpring) er især rettet mod SMB-virksomheder og kan anvendes inden for både B2B og B2C for at skabe en mere integreret kommunikationsindsats.

  • E-mail automatisering
  • Formularer
  • Indbygget CRM
  • Social media management
  • Identificering af anonyme besøgende
  • Buyer personas
  • Dynamiske e-mails og landingpages
  • Blog
  • Lister
  • Leadscoring
  • Adfærdstracking
  • Salgsnotifikationer
  • Kampagneoptimering
  • Rapporter / dashboards

Hvad er Constant Contact (SharpSpring)?

Constant Contact (SharpSpring) er en populær all-in-one salgs- og marketingplatform, der tager udgangspunkt i automatisering. Platformen indeholder en lang række effektive onlineredskaber til at tiltrække flere kvalitets-leads til websitet, konvertere flere leads til kunder og optimere return on investment.

Overblik og værdifulde indsigter

Platformen samler alle salgs- og marketingdata og er dermed det perfekte ”kontrol-center“ for jeres kampagner. Herfra kan I løbende få værdifulde indsigter på baggrund af data og hurtigt optimere kampagnerne.

Her kan du se en list over nogle af de funktioner, som du finder i Constant Contact (SharpSpring):

  • Automatiseret e-mailmarkedsføring
    Genererer personificerede e-mails baseret på vedkommendes adfærd og interesser.
  • Dynamiske lister/segmentering
    Opdaterer automatisk lister, hvis den potentielle kunde opfylder de ønskede kriterier.
  • Kampagneoverblik
    Se konverteringsraten og dens omkostninger op imod omsætningen for at mål den reelle ROI.
  • Adfærds-overvågning
    Giver overblik over hver eneste kundeinteraktion fra første besøg til det endelige salg.
  • Buyer Personas
    Skab personas for at segmentere dine leads og skabe mere personligt content.
  • Lead Scoring
    Identificer de ”varmeste“ leads og kommuniker med dem, når de er købsparate.
  • Kontaktstyring / CRM
    Enkelt overblik over kontakter, leads og kunder inklusive en komplet tidslinje for deres engagement.
  • Salgs-notifikationer
    Send notifikationer eller e-mails til salgsteamet, når et lead er mest købsparat.
  • Skræddersyede rapporter og cloud dashboards
    Drag og drop de vigtigste KPI’er, så disses resultater altid er let tilgængelige.
  • Styring af muligheder og pipeline
    Skab skræddersyede trin i processen og se, hvilke fremskridt hver eneste mulighed i din pipeline tager.
  • Platformsuafhængig annonce-retargeting
    Skab yderligere interesse vha. retargeting eller kommunikation til lignende målgrupper – drevet af SharpSprings Perfect Audience Solution.
  • Visuelle workflows
    Visualiser kundens rejse og flyt leads gennem din salgstragt vha. automatisering.
  • Salgs-optimering
    Kontrollér kvaliteten og hyppigheden af al salgskommunikation med stærke værktøjer til salgsoptimering.
  • Dynamiske e-mails og landing pages
    Konverter flere leads med content, der automatisk tilpasser budskaber og billeder til hver besøgende.
  • Formularer
    Skab flere leads og progressive prospektprofiler med kodefri formularer.
  • Møder
    Drop al snak om ”hvad tid passer bedst for dig?“ med integreret mødeplanlægning.
  • Videoopkald med skærmdeling
    Gør fjernsalget og –samarbejdet meget enklere med indbyggede videoopkald.
  • Chatbots til live-chat
    Engager og driv konverteringer 24/7 med kontekst-intelligente chatbots.
  • Salgs-opkald
    Gør kontakten nemmere med integreret opkaldsfunktion med lydoptagelse og automatisk transkrift.
  • SharpSpring Social
    Du kan geare dine integrerede sociale posts og social listening for at engagere dit publikum, se hvad konkurrenterne gør og facilitere automatisering.
  • Mail-synkronisering
    Se hver eneste 1:1 e-mail til dine leads fra individuelt synkroniserede mailboxes i dit CRM-system.
  • Blogging med RSS-integration
    Tiltræk søgemaskinerne med værdifuldt content og styr, publicer og distribuer dine posts på en nem måde.
  • Mediecenter
    Styr, del og overvåg interaktionerne med dine salgs- og marketingaktiver fra ét sted.
  • Varekurv
    Registrer online-transaktioner automatisk og mål dem op imod din eCommers-marketing for at se dit ROI.

PROPELLOS
ST. KONGENSGADE 59E
1264 KØBENHAVN K

TEL: +45 70 70 71 85
INFO@PROPELLOS.DK
CVR: 32942369

Bank info:
Reg. nr.: 2877, konto nr.: 4395459258

EAN nr.:5797203054729

PRIVATLIVSPOLITIK / FORRETNINGSBETINGELSER

KREATIVT DIGITALT BUREAU MED FOKUS PÅ DIGITAL MARKEDSFØRING. EFFEKTIV INBOUND MARKETING & SALG, HJEMMESIDER. MARKETING AUTOMATION OG BRANDING GIVER FREMDRIFT TIL VORES KUNDER.

SKAL VI OGSÅ HJÆLPE MED JERES VÆKST?

English

Nyhedsbrev

MODTAG VORES NYHEDSBREV

© propellos – ALL RIGHTS RESERVED