øg dit salg og få loyale kunder med en inbound marketing strategi

Med en inbound marketing strategi arbejder du med et kunde-centreret marketing fokus. Vi udvikler din inbound marketing strategi i tæt dialog med dig. Målet er altid at skabe kvalificeret trafik til dine digitale løsninger, og rejsen dertil handler i høj grad om forståelsen for kunderne. Hver eneste touchpoint, din virksomhed har med kunderne, er med til at skabe dine resultater. Det hele kan måles, det skal følges og det skal justeres løbende for hele tiden at sikre optimal effekt af dine marketingkroner.

Tankerne bag Inbound marketing

Hele tankegangen bag en inbound marketing strategi går ud på at sætte kunderne i centrum ved at fokusere på at skabe interessant og relevant indhold. Ved at dele viden og skabe indhold, der hjælper eller assisterer din målgruppe med sine udfordringer, påbegynder du en relation, hvor du får adgang til data, som kan hjælpe med at konvertere potentielle kunder til leads til faktiske kunder, og dermed øge dit salg.

Læs mere om, hvordan vi som HubSpot partnere kan hjælpe dig med inbound marketing, her.

INBOUND strategi I FIRE TRIN

Inbound marketing er bygget op omkring fire steps udformet som en proces. Hvert step har forskellige fokusområder, der får dine kunder til at gå fra at være fremmede til ambassadører for din virksomhed – alt dette ved at skabe værdiskabende content til kunderne.

 

 

HubSpot er en platform, der giver mulighed for at eksekvere inbound marketing strategien ét sted og samtidig integrere med salg. Som HubSpot partnere er vi eksperter i at fastlægge den strategiske retning for marketing-tiltagene og sørge for, at du får skabt det rette indhold og etableret de rigtige workflows for at få kunderne hele vejen igennem processen. Læs mere om, hvordan vi kan hjælpe dig i gang med inbound her.
 

Download din guide til inbound marketing her

 

BUYER PERSONAS – KERNEN I DIN inbound MARKEDSFØRING

Da inbound handler om kunde-centreret marketing, kan man ikke komme uden om – ja – kunderne. For at du kan skabe det rette content, er det derfor nødvendigt at udvikle buyer personas. Buyer personas er en beskrivelse af dine ideelle kunders profil og en måde, hvorpå du bedre kan forstå din målgruppe og dermed udvikle det content, som de er interesseret i.

Læs mere om hvorfor buyer personas er et godt værktøj her.

I forlængelse af definitionen af buyer personas, skal der ses på brugerrejse. Hvor i beslutningsprocessen dine personas befinder sig, har en afgørende betydning for hvilken type content de er interesserede i – og dermed også for hvilket content, du skal udvikle. Ved hjælp af det rette content og andre tiltag inden for de forskellige steps i inbound-processen, vil dine idealkunder vise interesse for din virksomhed og starten på et værdifuldt forhold kan begynde.

Dine buyer personas’ brugerrejse hænger sammen inbound processen. Forskellige marketingtaktikker egner sig til forskellige formål alt efter, hvor i brugerrejsen dine buyer personas er og til de forskellige stadier i inbound modellen. Hos Propellos har vi kompetencerne til både at udvikle strategien og overordnede plan, samt hjælpe jer med de enkelte marketing taktikker der kræves.

Vores kompetencer inden for inbound:

 

INBOUND PLAN ∨

I en dialog med dig kortlægger vi hvem din virksomhed er og laver en inbound plan for virksomheden. Inbound planen er den overordnede strategi og indeholder flere af de andre kompetencer.

 

BUYER PERSONAS ∨

I samarbejde med dig, udvikler vi et nuanceret beskrivelse af din målgruppe i form af buyer personas, som dit indhold skal målrettes mod. Buyer personas er en anderledes måde at tænke målgrupperne på og indebærer også en klargørelse af dine kunders brugerrejse.

 

WEBSITES & WEBSHOPS ∨

Din virksomheds website er en vigtig platform i din digitale marketing strategi og fungerer som et udstillingsvindue til din inbound marketing. Det er derfor essentielt at den har et design, der bedst muligt faciliterer dine services og indhold til kunderne. Vi designer dit website, så den bliver en perfekt online platform. Generelt er det kreative design en stor del af vores fokusområde, da dit budskab bedst kommer igennem, hvis tingene ser lækkert ud. Læs mere om, hvordan vi arbejder med design, her.

 

BLOGGING ∨

Blogs er en elementær platform at dele sin viden på og tiltrække folk til sin virksomhed med sit interessante indhold. Vi hjælper dig med at få opsat en integreret blog med et lækkert design, der får dit indhold til at tage sig så godt ud som muligt. Derudover kan vi også assistere med udvikling af artikler til jeres blog.

 

SOCIALE MEDIER ∨

Det er svært at komme uden om de sociale medier nu til dags. De sociale medier er blandt andet en super platform at distribuere det indhold du f.eks. har på din blog. Vi har kompetencerne til at arbejde strategisk med de sociale medier i forhold til inbound marketing tilgangen.

 

E-MAIL MARKETING ∨

E-mail marketing er et stærkt værktøj og en central del af inbound marketing, da mails fungerer rigtig godt til at pleje leads og føre dem gennem kunderejsen. Vi designer din virksomheds personlige e-mail template og hjælper dig med opsætningen. Læs vores blogindlæg, om hvorfor nyhedsbreve er så effektive, her.

KEYWORDS + SEO ∨

På en baggrund af en keyword analyse arbejder vi integreret med SEO optimering af dit website og din blog. Det er nemlig vigtigt, at du er synlig, så snart potentielle kunder giver udtryk for et behov/problem, som du kan hjælpe dem med.

 

LANDING PAGES ∨

Landing pages har det formål at være “hylden”, som dit indhold står på. Siden skal derfor gøre det let og overskueligt for brugeren at vide, hvad han/hun kan modtage af værdi. Vi hjælper dig med at få etableret optimerede landing pages på et højt niveau – ligesom det indhold du har udviklet.

 

WORK FLOWS (LEAD NURTURING) ∨

Ved at opsætte work flows får du automatiseret lead nurturing processen, der omdanner leads til kunder. Vi arbejder strategisk med work flows og lead nurturing for at føre dine leads videre i inbound processen og ende som ambassadører for din virksomhed.

 

CRM ∨

Vi arbejder med customer relationship management (CRM) systemet i HubSpot som en grundsten i inbound-tankegangen. Det gør det muligt at monitorere og analysere virksomhedens forhold til både eksisterende og potentielle kunder.

 

PAY-PER-CLICK (PPC) ∨

Baseret på keyword analyse udfører vi PPC kampagner og derigennem øger trafikken til dit website ud fra de mest relevante søgeord. De relevante søgeord bliver identificeret ud fra en keyword research.

 

RAPPORTERING ∨

For at sikre os, at du opnår dine mål gør vi løbende status ved at lave månedlige rapporter. Rapporterne kan blandt andet indeholde Google ranking, conversion rates, trafik, mm. Rapporterne vil variere alt efter, hvad vi hjælper dig med.

 

KOM GODT I GANG MED INBOUND

Som HubSpot partner har vi hos Propellos værktøjerne til at hjælpe dig godt i gang med din inbound marketingstrategi. HubSpot er en salgs- og marketing-platform, integreret med et CRM-system, der er skabt til at facilitere din inbound-strategi ved at forsyne dig med alle de nødvendige redskaber. Se her, hvordan vi kan hjælpe dig.

Læs mere og bestil et møde her