Mere action til MM

Logo, visuel identitet og designelementer

MM Action har fornyligt skiftet navn fra MM Konsol til MM Action. Virksomheden er i dag en af de største webshops inden for legetøj, hvilket blandt andet har resulteret i modtagelse af Børsens Gazelle pris i 2017. Det nye navn passer bedre til deres profil, da MM Action har fokus på produkter, som giver action-præget underholdning til hele familien. I forbindelse med den nye profil var opgaven for Propellos at udvikle MM Actions visuelle identitet, logo og designelementer til deres website.


Visuel identitet og logo med maskulint udtryk

Ord som speed og maskulinitet var med i overvejelserne, da logoet for MM Action skulle udvikles. For at udvikle et action-præget udtryk, blev Propellos inspireret af interesser som biler, gaming og sport. Der blev eksperimenteret med kraftige bogstaver, kursiv og fartstriber – alt sammen noget der kan indikere action. Derfra blev der udviklet et mood board, som blev udgangspunktet for den visuelle identitet.

Det blev diskuteret, hvorvidt de to MM’er i logoet skulle bruges som visuel pejlemærke, men dette bevægede Propellos sig væk fra, og valgte samme skriftstørrelse i hele logoet. Logoet endte med at blive enkelt, med de to MM’er der glider ind i hinanden og fartstriber på hele logoet, for at gør det genkendeligt og give det et maskulint udtryk.

Designelementer

Uden at ændre på opbygningen af hjemmesiden har Propellos opdateret forskellige designelementer. Farvepaletten blev blandt andet justeret, hvor en kombination af orange, rød og blå blev valgt, og der blev valgt en geometrisk skrifttype i fed.

Se MM Actions website her






SÅDAN UDVIKLER VI VISUEL IDENTITET