Fra ”visitkort” til en effektiv online salgs- og marketingmotor


Fra ”visitkort” til en effektiv online salgs- og marketingmotor


Mansoft ønskede at gøre det let for kunderne at finde den rette konsulent til deres IT-projekt. Vi byggede derfor et nyt website ud fra Growth Driven Design metoden, hvor dataindsamling sikrer fremdrift for forretningen.


Baggrund

Mansoft er et Microsoft konsulenthus med speciale i Client- og Server Management. Det er en virksomhed i vækst med 100+ af markedets dygtigste IT-konsulenter, der er håndplukket og nøje udvalgt til at løse deres kunders udfordringer.

Da Propellos blev præsenteret for opgaven, var det for at udvikle et nyt website med fokus på en solid Inbound Marketing Strategi. Virksomheden ville drive mere forretning gennem websitet, da det eksisterende website primært blev brugt til rekruttering af nye IT-konsulenter.

Mansoft kom til os med et mantra, der lød ”IT er også mennesker”. Det var deres ønske, at deres nye website skulle kommunikere deres kompetencer inden for komplekse IT-projekter mere enkelt og i øjenhøjde med kunden. Deres vigtigste CTA var, at det skulle være nemt at finde præcis den konsulent, der kunne eksekvere et givent IT-projekt – fra bemanding af Service Desk til projektstyring af ny infrastruktur.

Løsning

Mansoft ønskede at gøre det let for kunderne at finde den rette konsulent til deres IT-projekt. Derfor blev vi enige med Mansoft om at udvikle deres nye website ud fra Growth Driven Design metoden – en mere agil tilgang til opbygning af hjemmesider, hvor dataindsamling skal sikre fremdrift for forretningen.

Sammen med Mansoft definerede vi, allerede i den indledende fase, deres vigtigste Buyer Personas og deres brugerrejse. Det skulle blandt andet skabe grundlag for sidestrukturen som vi visualiserede med Wireframes. Websitet blev designet i Umbraco CMS og herefter satte vi ved hjælp af HubSpot en stærk inbound marketing (og salgs-)motor på websitet, hvor leadgenerering og lead nurturing af kunder med behov for en IT-konsulent, havde en fremtrædende funktion.

Udviklingen af relevant content og kampagner er fortsat i gang. I takt med at vi indsamler data og derved lærer mere om Mansofts kunder, vil vi skabe mere kundecentreret indhold, præcis som Inbound Marketing metodikken foreskriver.

Se website her