Nyt logo til Nordsjællands EfterskoleNyt logo til Nordsjællands Efterskole - kristent symbol - fiskHjemmeside til Nordsjællands EfterskoleHjemmeside fra Nordsjællands EfterskoleHjemmeside fra Nordsjællands EfterskoleNyhedsbrev fra Nordsjællands EfterskoleAnnonce fra Nordsjællands Efterskole

Online markedsføring hjælper efterskole

Ny identitet og online tiltag for Nordsjællands Efterskole hjalp med at stoppe nedgang i antal ansøgere, og sørgede for at der igen kom flere elever til skolen.

De danske efterskoler har gennem flere år haft stor succes med mange ansøgere hvert år. Efterskolerne er blevet så populære, at det er helt normalt at interesserede elever skal skrive sig på venteliste mange år i forvejen, for at sikre sig en plads på de eftertragtede efterskoler.

De lange ventelister var også helt normalt for Nordsjællands Efterskole indtil for ganske nyligt. Skolen mærkede finanskrisen, i form af færre ansøgere. For at vende udviklingen og skaffe flere elever, blev der iværksat en række tiltag. Et af tiltagene var en øget fokus på markedsføringen, hvilket der aldrig tidligere havde været behov for.

Identiteten til Nordsjællands Efterskole blev skabt med afsæt i skolens formål og værdier samt ønsket om at fremstå som en engageret og professionel efterskole. En efterskole med en lang række tilbud til eleverne, og et syn på opholdet der ikke kun drejer sig om "at have hovederne nede i bøgerne".

I designet lagde vi vægt på det moderne og ungdommelige. Samtidigt beholdt vi et  stilfuldt udtryk. Den primære farve er blå, for at skabe associationer til friskhed, himmel og sommer.

Det kristne baggrund kommer tydeligt frem i det nye logo, hvor skolens initialer munder ud i en fisk, et meget anvendt kristent symbol, som mange sikkert har set placeret bag på biler. Samtidigt har logo´et et ungdommeligt snit der leder tankerne hen på grafittitags.

Det nye website er blevet et centralt redskab i kommunikationen med de forskellige målgrupper. Eleverne er selvfølgelig den vigtigste. Udover omfattende information om skolen, indeholder websitet en lang række elementer som skal hjælpe i markedsføringen af skolen: Facebookintegration, nyhedsbrev, konkurrencer, film, etc. I forbindelse med lanceringen af siden blev der udviklet SMS konkurrencer, printannoncer og PPC annoncer på Google.

Websitet er implementeret i Umbraco CMS.

Som følge af de nye tiltag har Nordsjællands Efterskole oplevet en øget interesse for skolen og er tæt på igen at have fuldt hus.

Besøg Nordsjællands Efterskole website; www.ne.dk

Baggrund: Nordsjællands Efterskole er en kristen efterskole placeret i Helsinge ved Gribskoven. Skolen har plads til godt 100 elever i 9. og 10. klasse. De tilbyder 8 linjer, og har særlig fokus på musik, drama og idræt.


Kan vi hjælpe din virksomhed?

tlf. 31 71 99 39

Email: info@propellos.dk

Besøg hjemmesiden
Tags
  • Visuel identitet
  • Webdesign
  • SMS konkurrence
  • Facebook
  • Print annoncer
  • Nyhedsbrev
  • Teknisk implementering