Markedsføring af Trends & Traditions 2017

Website, SoCIAL MeDIA, kampagnebillede og andre markedsføringstiltag til branche-messen Trends & Traditions

 

Trends & Traditions er ikke en traditionel messe og derfor kalder de sig et Furniture Meet & Greet arrangement. Arrangøren er Holmris.Designbrokers, som inviterer udvalgte interessante udstillere, der rummer både store internationale designhuse og nyt fra undergrundsmiljøet. Igen i år har Propellos hjulpet med det bagvedliggende visuelle koncept og markedsføringen af eventet.


Nyt år, nyt kampagnebillede

Propellos har udviklet kampagnebilledet til Trends & Traditions’ tredje år. Konceptet skulle appellere til nysgerrigheden og at dette er et event, der er anderledes. Stolen, der er dækket af et tæppe, står oppe på en højtaler, som en udstillingsgenstand, midt i de rå omgivelser man finder i Lokomotivværkstedet, hvor eventet holder til. Højtaleren og den tilkoblede mikrofon repræsenterer de mange talere, der er på programmet til Trends & Traditions 2017. Billedet blev holdt i jord-agtige farver og nuancer for at skabe en rustik og rå stil, som er en del af hele atmosfæren til Trends & Traditions, der ikke er en traditionel messe. Kampagnebilledet skulle bruges til at gå igen på alt materiale, der blev udviklet til dette års event.

Konceptet Trends & Traditions bliver aldrig en messe som andre, og når vi kalder det ”Furniture – Meet & Greet” er det helt bevidst, for afstanden til de traditionelle møbelmesser er til at se

-Thomas Wiberg, Ledelsesrepræsentant

 


visuelt koncept

website design

Nyt år, nyt website

Trends & Traditions fik i år sit eget website i stedet for en underside på Holmris.Designbrokers’ hjemmeside. Websitet blev brugt som en vigtig marketingplatform. Billeder fra sidste års event viste den stemning man kunne forvente at møde til Trends & Traditions. Websitet fungerede også som den eneste platform, hvor man kunne tilmelde sig. Hjemmesiden blev løbende opdateret med pressemateriale og opdateringer vedr. programmet. Derudover inkorporerede vi et feed til sociale medier, så Trends & Traditions’ seneste opdateringer på deres nye Facebook- og Instagram-profiler automatisk blev hentet ind på websitet.

Se website og mere om Trends & Traditions her

 Få mere gang i de sociale medier

2017 var året, hvor Trends & Traditions også skulle have sit eget liv på de sociale medier. Indtil da havde Holmris.Designbrokers været afsenderen på eventets markedsføring på sociale medier. Derfor opsatte og igangsatte vi en Facebook side under Trends & Traditions’ eget navn og oprettede en begivenhed til eventet, da en begivenhed på Facebook har mulighed for at opnå en langt højere rækkevidde end de fleste opslag. Instagram er også et socialt medie, som Trends & Traditions’ målgruppe i høj grad benytter sig af og dermed også et medie, der er relevant for dem at være til stede på. Vi oprettede deres profil på Instagram og startede ud med en lang række opslag med billeder fra sidste års event og udvalgte relevante hashtags for at få gang i profilen. Holdet bag Trends & Traditions har efterfølgende selv fået godt gang i trafikken og involveringen på begge platforme med forskellige tiltag.


sociale medier opsætning

Trends & Dilemmaet

En af de helt store ting på programmet til Trends & Traditions 2017 var besøget af Mads Steffensen og ekspertsnak om branchens dilemmaer. Trends & Dilemmaet stod på programmet to gange i løbet af dagen, hvor Mads Steffensen agerede som moderator for et ekspertpanel, der diskuterede indsendte dilemmaer fra branchen. Vi lavede en landing page til Trends & Dilemmaet, hvor man kunne uploade sit personlige dilemma fra dagligdagen i branchen. For at få aktiveret deltagerne udsendte Holmris.Designbrokers en direct mail, hvor vi deltog i idé-processen. Resultatet blev en direct mail i form af en kage, hvor det store dilemma var: deler du kagen, eller spiser du den selv? Dette humoristiske tiltag skulle skabe opmærksomhed om Trends & Dilemmaet, samt aktivere modtagerne til at indsende sine dilemmaer. Sammen med kagen blev der sendt en brochure, hvor stolen på kampagnebilledet var skiftet ud med et spørgsmålstegn. Brochuren beskrev mere detaljeret om Trends & Dilemmaet og hvordan man kunne indsende sit dilemma ved at tage et billede eller en video, hvor man beskrev dilemmaet og delte det under hashtagget #trendstraditions. Ved at benytte de sociale medier fik Trends & Traditions samtidig spredt budskabet yderligere. Alternativt var der mulighed for at dele sit dilemma på hjemmesiden.



folder til direct mail

Andet materiale

I forbindelse med Trends & Traditions 2017 lavede vi en række forskelligt materiale i form af foldere og brochurer til forskellige interessenter. Holmris.Designbrokers skulle invitere interessante udstillere til Trends & Traditions. Denne invitation udviklede vi til dem. Andet materiale tog sin form i annoncer til magasiner og selve programmet til Trends & Traditions 2017.